رصدنا

ساخت وبلاگ

به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی عصر دوشنبه در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با بیان این مطلب، اظهار داشت: برغم این بودجه فراوان، خروجی کارهای فرهنگی صورت گرفته در استان نسبت به بودجه آن مشخص نیست.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برای طرح های عمران شهری، اذعان داشت: اهمیت فرهنگ و مباحث مرتبط با آن با اجرای طرح های شهری قابل قیاس نیست، چرا که پیش از آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی ضرورت آن باید برای شهروندان و مردم تبیین شود.
رضوی با اشاره به دستورالعمل هیات دولت مبنی بر اینکه هر استانی مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز خود از محل منابع داخلی است، افزود: با توجه به این ابلاغیه باید همین طرح های موجود و در دست اجرا را به گونه ای انجام دهیم که با سیاست های اقتصاد مقاومتی همخوانی و مطابقت داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی طرح های شهری قم خاطرنشان کرد: هر طرحی که بتوان بهتر و زودتر آن را به نتیجه رساند، باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
رضوی با اشاره به طرح تقاطع سه سطحه شهیدان محمود نژاد و با یادآوری اینکه شهرداری اعتبار 400 میلیارد ریالی لازم برای این طرح را از محل صرفه جویی در چند طرح عمرانی دیگر تامین کرده است، خاطرنشان کرد: هر چند این تقاطع سه سطحه از جمله طرح های موفق و ضروری شهر محسوب می شود، ولی به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی در ذهن مردم و حتی بسیاری از مسئولان در مورد اهمیت آن سوال های زیادی وجود دارد.
وی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که باید در جلسه های این ستاد صورت بگیرد، مشخص نمودن طرح های شهری است که نسبت به بقیه طرح ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه کشور از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرار دارد و وضعیت اقتصاد اصلا خوب نیست، اضافه کرد: اقتصاد ما با چالش های عظیمی مواجه است، به نحوی که در 60 سال گذشته هم چنین رکودی را در کشور تجربه نکردیم و هنوز نتوانستیم از رکود تورمی رهایی پیدا کنیم.
رضوی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع، بحث هدفمندی یارانه ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: بودجه حاصل از هدفمندی یارانه ها در سال های 94 و 95 نزدیک به 500 هزار میلیارد ریال معادل یک چهارم کل بودجه کشوراست.
وی با بیان اینکه با توجه به این وضعیت ما باید طبق سیاست های ملی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمینه ها نیازی به تعریف طرح جدید نداریم، لذا باید ظرفیت های بالقوه موجود را به بالفعل تبدیل کنیم.
7403 / 1175

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 40 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:41

به گزارش ایرنا، سید نصرالله سجادی عصر امروز (دوشنبه) به همراه روسای برخی از فدراسیون های ورزشی و ورزشکاران در بازدید از شیرخوارگاه آمنه تهران گفت: هرساله به همراه ورزشکاران و روسای فدراسیون های ورزشی به این مکان سر می زنیم؛ البته در طول سال نیز ورزشکاران و مسئولان ورزشی به مراکز خیریه با هدف مشارکت در این زمینه حضور پیدا می کنند.
وی افزود: سعی کرده ایم با فدراسیون هایی که امروز در بازدید از شیرخوارگاه آمنه حضور پیدا کرده اند، تفاهم نامه ای بین آنها و مراکز بهزیستی به منظور مشارکت بیشتر در این زمینه به امضا برسانیم و در حال برنامه ریزی این تفاهم نامه هستیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هر زمان در مراکز خیریه و به ویژه شیرخوارگاه آمنه حضور پیدا می کنم، احساس سرزندگی می کنم و امیدواریم جامعه ورزش نیز بتواند مشارکت خود را با این مراکز توسعه دهد.
در این بازدید مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمد پولادگر ریس فدراسیون تکواندو، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی، محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی و همچنین نمایندگانی از تیم های جوانان و نوجوانان رشته های ورزشی مانند والیبال، ووشو، دوچرخه سواری، و همچنین ورزشکارانی مانند آرش میراسماعیلی و محمد نصیری حضور داشتند.
ورزشی**9129**9250**1379

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 27 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:41

ظفر محمدی، روز دوشنبه در جلسه هماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: مراغه از ظرفیت های خوبی برخوردار بوده و انتظار می رود اعضای کمیته های این ستاد با همکاری هم در راستای شناسایی راه های دسترسی به اقتصاد پایدار گردشگری در این شهرستان تلاش کنند.
وی اظهارکرد: با ایجاد جهش در باورهای مردمی، توجه به فرهنگ های غالب و توسعه و نگهداری آثار باستانی و طبیعی می توان گردشگر پذیری این شهرستان را بیشتر از گذشته رشد داد.
محمدی، تشکیل شیفت شبانه کاری داوطلبانه از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان را خوستارشد و ادامه داد: برخی شغل ها از جلمه مکانیکی ها، فروش مواد غذایی و لوازم مورد نیاز مسافران باید در این شهرستان به شکل شیفت شبانه کار خود را برای ارایه خدمات به مسافران ادامه دهند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه نیز در این جلسه گفت: ستاد خدمات سفر ویژه سفرهای تابستانی از دهه اول تیر فعالیت خود را آغاز و تا پایان شهریور ادامه می دهد.
یعقوب طالبی، افزود: در این مدت انتظار می رود مسئولان برخی از کاستی های گردشگری این شهرستان را از جمله رسیدگی به راه های دسترسی آثار باستانی و طبیعی و تعویض و تصحیح برخی از تابلوهای راهنمایان گردشگری در مسیرها را با سرعت رفع کنند.
وی یادآور شد: ستاد خدمات هماهنگی سفر این شهرستان شامل 10 کارگروه است که این کارگروه ها به همراه هم گروه های بازرسی مختلف تلفیقی را در مکان ها و شغل های مختلف تشکیل می دهند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/518/

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 30 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:41

به گزارش ایرنا فرشید گل زاده کرمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: پنج درصد دیگر کالاها بر اساس سلیقه مشتریان از اجناس خارجی است.
وی با بیان اینکه تنوع کالا در فروشگاههای رفاه سراسر کشور دائم در حال تغییر است اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 50 هزار قلم تنوع کالای در این فروشگاهها وجود دارد و متنوع ترین کالاها را به مشتریان ارائه می کند.
گل زاده کرمانی اظهارکرد: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مدرن شدن و بهینه شدن شبکه توزیع و فروش است که فروشگاه های زنجیره ای رفاه در این راستا گام های بلندی برداشته است.
مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه کشور خاطر نشان کرد: ارتقاء سبک زندگی مردم و رونق تولید، دوبال فعال شدن اقتصاد کشور هستند و توسعه فروشگاههای نسل جدید رفاه مصداق اقتصاد مقاومتی است.
گل زاده کرمانی اضافه کرد: فروشگاه های رفاه کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ویترینی از انواع کالاها و تولیدات ایرانی تهیه کرده و کالاها و اجناس را به صورت مستقیم از تولید کنندگان خریداری می کند.
*** راه اندازی 40 فروشگاه نسل جدید رفاه در کشور
گل زاده کرمانی گفت: سال گذشته 10 فروشگاه به نسل جدید تبدیل شد و پیش بینی شده تا پایان سال جاری نیز 40 فروشگاه دیگر به لیست این نسل اضافه شود.
وی فراوانی و تنوع کالا و خدمات ،دسترسی آسان مشتریان به کالا، ارائه خدمات در زمینه مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیجات، گوشت و نان، نظارت کامل بر محصولات از تولید تا مصرف و همچنین همچنین لذت بخش بودن خرید از زمان ورود به فروشگاه تا وقت خروج را از اهداف راه اندازی نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای رفاه بیان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین در این فروشگاهها در حوزه تامین کالا، بسیاری از واسطه ها را حذف کرده ایم تا هزینه تامین کالا برای مصرف کننده کاهش یابد.
گل زاده کرمانی گفت: در نسل جدید فروشگاه های رفاه، طراحی و بازسازی محیط و تجهیزات، مدرن و حرفه ای خواهد بود و توجه ویژه به سلامت کالاها و افزوده شدن مواد غذایی تازه مبتنی بر تغدیه سالم ،سنتی و غذای گرم و آماده در دستور کار این فروشگاه ها قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به جشنواره ماه مبارک رمضان تا عید فطر در فروشگاههای زنجیره ای اظهار کرد: در این مدت دو هزار و 500 قلم کالا بین 20 تا 50 درصد به مشتریان عرضه می شود.
گل زاده اظهار کرد:هم اکنون 220 فروشگاه زنجیره ای رفاه با یکهزار عاملیت فروش در شهرهای بزرگ، متوسط و برخی شهرهای کوچک کشور فعال است.
وی گفت: فروشگاه های زنجیره ای رفاه به دنبال فعالیت در خارج از مرزها و ارائه محصولات و تولیدات ایرانی در کشورهای مختلف اقدامات موثری را تاکنون انجام داده است.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه کشور گفت: مشتریان دائم این فروشگاهها حدود چهار تا پنج میلیون نفر هستند و این فروشگاهها از لحاظ فروش و تعداد فروشگاهها در کشور رتبه نخست را دارند.
گل زاده کرمانی از آیین رونمایی از نسل جدید فروشگاه رفاه یزد همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.
وی با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره ای رفاه در سال 1374 در کشور تاسیس شدند اظهار کرد: در افق 1404 این فروشگاهها به عنوان شرکت پیشرو زنجیره ای در منطقه و کشورهای همسایه مطرح خواهد شد.
در استان یزد 16 فروشگاه زنجیره ای رفاه وجود دارد که از این تعداد هفت مورد ان در شهر یزد است، از این تعداد فروشگاه رفاه مرکزی یزد به نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای رفاه کشور تبدیل شده است.
2088/ 6197

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 29 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

به گزارش ایرنا، حجت الله امیری روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات خرید گندم در کنگاور افزود: تلاش بر این است به بهترین شکل و کامل‌ ترین وضعیت خرید گندم و ذخیره‌ سازی آن با قیمت مصوب انجام شود.
وی اظهار کرد: بهای گندم خریداری شده در کوتاه ‌ترین زمان ممکن و به صورت مستقیم بدون مراجعه حضوری از طریق حساب‌ های بانکی پرداخت می‌ شود.
امیری با بیان اینکه مراکز خرید کنگاور ظرفیت انبار 60 هزار تن گندم را دارند، اظهار داشت: انبار ماشینی گلچین آرد، سیلو مرکزی شهر و سیلوی فلزی سه مرکز خرید گندم در این شهرستان هستند.
معاون فرماندار کنگاور در ادامه بیان کرد: بانک های عامل در دو نوبت از مراکز شهرستان سرکشی کنند و لیست های خرید گندم را تحویل و به سرعت در سامانه ثبت کنند که نتیجه این اقدام واریز به موقع طلب کشاورزان خواهد بود.
سرپرست جهاد کشاورزی کنگاور نیز گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 50 هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.
علیرضا متین افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال‌ زراعی جاری 12 هزار و 705 ریال اعلام شده است.
شهرستان کنگاور در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و به عنوان یکی از شهرستان های مهم و حاصلخیز استان به شمار می رود.
7447/8066

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 31 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

به گزارش ایرنا، برپایه برنامه اعلام شده، ظریف برای شرکت در اجلاس سازمان شانگهای راهی تاشکند خواهد شد تا در نشست دو روزه سران این سازمان که پنجشنبه پیش رو آغاز می شود، شرکت کند.
حضور ظریف در این نشست مهم در چارچوب رایزنی و مذاکرات تکمیلی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای می تواند سبب پیشرفت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای نقش آفرینی فعال تر سیاسی و اقتصادی منطقه ای و فرامنطقه ای باشد و پیوندهای تهران را با کشورهای عضو این سازمان بویژه روسیه و چین تقویت کند.
با توجه به سخنان اخیر رییس جمهوری قزاقستان برای تبدیل عضویت تهران از حالت ناظر به رسمی، انتظار می رود یکی از دستور های کار اجلاس تاشکند بررسی عضویت ایران در این نهاد تاثیر گذار سیاسی و اقتصادی منطقه ای باشد و عملی شدن آن یکی دیگر از دستاوردهای برجام خواهد بود که با رفع تحریم های ضد ایرانی موانع عضویت جمهوری اسلامی در سازمان های مهم بین المللی برطرف می شود.
هند و پاکستان نیز که عضو ناظر بودند، براساس برنامه توسعه سازمان همکاری شانگهای صاحب کرسی عضویت رسمی در نشست تاشکند می شوند و بنا به تاکید رییس جمهوری قزاقستان، ایران نیز در آینده ای نزدیک به عنوان عضو رسمی به این تشکل می پیوندد.
نورسلطان نظربایف روز جمعه در روسیه اعلام کرد که هند و پاکستان در نشست ماه جاری سازمان همکاری‌های شانگهای به عنوان عضو رسمی حضور خواهند یافت و ایران نیز در مرحله بعد به این سازمان خواهد پیوست.
از سوی دیگر، افزون بر پشتیبانی روسیه و چین از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، دیگر اعضا نیز از این دیدگاه حمایت می کنند و آن را برای توسعه تشکل منطقه ای و منافع گروهی مفید می دانند.
بختیار حکیموف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سازمان شانگهای ماه گذشته برنامه تبدیل همکاری ایران با این سازمان از حالت ناظر به عضویت رسمی و کامل در بزرگترین سازمان منطقه ای جهان را اعلام کرد.
وی گفت: نخستین درخواست ایران سال 2006 تنظیم شده و رسما سال 2008 مراجعه کرد و به همین خاطر می توان گفت که نامزد واقعی پیوستن به سازمان شانگهای به عنوان عضو رسمی است که با در نظر گرفتن لغو تحریم ها، دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
همکاری شانگهای که یک سازمان بین دولتی منطقه ای برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی است، سال 1385 تاسیس شد که شامل چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در برگیرنده معادل 30 میلیون و 189 هزار کیلومتر مربع مساحت، سه پنجم گستره آسیا و حدود یک میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت (نزدیک 25 درصد جمعیت کره زمین) است.
با توجه به عضویت هند و پاکستان و سپس در آینده ای نزدیک پیوستن ایران، این سازمان با افزایش جمعیت به سه میلیارد نفر و پهنه سرزمینی به 35 میلیون و 972 هزار کیلومتر مربع به یکی از بزرگ ترین قدرت های منطقه ای در جهان تبدیل می شود که منافع دو جانبه و چند جانبه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای اعضا و شرکای اقتصادی غیر عضو دارد.
اروپام 1516

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 40 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'مسعود وحیدی' دوشنبه اظهارکرد: با توجه به شیوع سرقت های مغازه از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح شهرستان شیروان که موجب بروز ناامنی و نارضایتی کسبه شده بود در این خصوص تحقیقات در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی ماموران مشخص شد که سارق حین سرقت، چهره خود را پوشانده و شناسائی وی از طریق چهره نگاری غیرممکن است از این رو طی بررسی های دقیق تر از محل ها و شیوه سرقت ها، تعدادی از سارقان حرفه ای این شهرستان به صورت نامحسوس مورد تعقیب و مراقبت قرار گرفتند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیق های میدانی گسترده و با توجه به شگرد سرقت ها که بیشتر بدون تخریب انجام می گرفته و قفل ها با استفاده از کلید باز می شدند، ماموران موفق شدند به هویت سارق که از سارقان سابقه دار و حرفه ای شهرستان شیروان بوده، پی برند.
سرهنگ وحیدی با بیان اینکه متهم که هر چند روز یکبار مخفیگاه خود را برای عدم شناسایی تغییر می داد، بیان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد که در بازجویی های صورت گرفته به 20 فقره سرقت از مغازه ها در شهرستان شیروان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شیروان همچنین خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر زیادی از اموال مسروقه شامل پوشاک، اجناس خوراکی، لوازم التحریر و ابزار یراق کشف شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم به همراه پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل و حسب قرار صادره روانه زندان شد.
7183/1744

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 25 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:49

به گزارش خبرگزاری فرانسه از زاگرب، تصمیم نمایندگان به انحلال پارلمان پس از عدم موفقیت تیهومیر اورسکویچ نخست وزیر به دریافت رای اعتماد از مجلس در هفته گذشته، گرفته شد.
به گفته زلیکو رینر رئیس مجلس کرواسی، انحلال پارلمان از روز 25 تیر (15 ژوییه) به اجرا درخواهد آمد که پس از آن انتخابات تازه باید در یک دوره 60 روزه برگزار شود.
تصمیم 151 نماینده به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام از حمایت 137 رای موافق برخوردار بود.
دولت راستگرای اورسکوویچ که یک مدیر اجرایی درحوزه دارویی بود و هیچ وابستگی حزبی نداشت، تنها پس از پنج ماه سقوط کرد که ضربه سختی به اچ دی زد حزب اصلی عضو ائتلاف حاکم بود.
بحران سیاسی از ماه گذشته (مه) با مطرح شدن تضاد منافع اوج گرفت که در یک سوی آن تومیسلاو کارامارکو رئیس نیرومند حزب اچ دی زد و معاون نخست وزیر قرار داشت.
یک نهاد ناظر اخلاقی ملی کرواسی هفته گذشته رای داد که کارامارکو به علت معامله تجاری میان همسرش و یک فرد وابسته به گروه نفتی ام او ال مجارستان، دچار تضاد منافع شده است.
اختلاف مجارستان با کرواسی برسر گروه ملی نفت این کشور آی ان ای که ام او ال در آن سهامدار عمده است، اکنون در دادگاه مطرح و در دست بررسی است.
با فروافتادن ائتلاف حاکم بر کرواسی در ورطه هرج و مرج و مبادله درخواست های کناره گیری متقابل، اچ دی زد علیه اورسکوویچ در مجلس درخواست رای عدم اعتماد کرد.
این حزب نخست وزیر را به تلاش برای تقویت قدرت سیاسی خود به جای توجه به اقتصاد بر اساس وعده هایش متهم کرد که وی این اتهام را به شدت رد کرده است.
برگزاری انتخابات زودهنگام، اصلاحات ضروری در این کشور را که تازه ترین عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود و اقتصاد آن یکی از بدترین عملکردها را در این بلوک دارد، به تاخیر خواهد انداخت.
اروپام**1486** 1599

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 29 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:49

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی با حضور در خانه عروسک در جریان اقدامات و برنامه های دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک قرار گرفتند.
مرضیه برومند دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک در این بازدید گزارشی کوتاه از اقدامات دبیرخانه جشنواره در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی، ارتباط مستقیم و مستمر با هنرمندان تئاتر عروسکی تهران و شهرهای مختلف کشور، روند تولید و انتخاب آثار متقاضی حضور در جشنواره ارائه داد.
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با آرزوی موفقیت برای مرضیه برومند و دست اندرکاران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تأکید کرد که اقدامات لازم جهت رفع مسائل اجرایی و نگرانی های موجود در اولین فرصت انجام پذیرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی نیز با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه حضور مرضیه برومند را فرصت مغتنمی برشمرد که موجب دلگرمی خانواده تئاتر عروسکی در تهران و شهرهای مختلف کشور شده است.

** تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه نویسی
با توجه به درخواست هنرمندان، مهلت ارسال آثار به سومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی(بازی نامه نویسی) کانون نمایش های آیینی و سنتی تا پایان مرداد سال 95 تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پیش از این مهلت شرکت در این جشنواره 30 خرداد ماه اعلام شده بود.
کانون نمایش های آیینی و سنتی اداره کل هنرهای نمایشی، سومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی (بازی نامه نویسی) را به منظور گسترش ادبیات نمایشی ملی برگزار می کند.

** تولد رضا کیانیان با حضور هنرمندان در «افسانه ببر»
جمع صمیمانه‌ای از هنرمندان تئاتر در جشن تولد 65 سالگی رضا کیانیان که پس از اجرای نمایش«افسانه ببر» در تئاتر باران برگزار شد، شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی تئاتر باران، پس از کسالت هدایت هاشمی تنها بازیگر این نمایش، شب گذشته(یکشنبه) این اثر اجرای خود را از سر گرفت.
رضا کیانیان نیز به همراه همسر خود به تماشای این نمایش نشستند. در پایانِ نمایش، وی کیک تولد خود را برید و آرزو کرد که همه مردم حالشان خوب باشد و همیشه بخندند.
هنرمندان بسیاری همچون رویا نونهالی، بهاره رهنما، بزرگمهر حسین پور، هوشنگ گلمکانی، رویا میر علمی، محمود حدادی، رویا بختیاری، شیوا اردویی، شهاب الدین طباطبایی، سروناز نانکلی، خاطره اسدی و الهام جعفر نژاد در این مراسم حضور داشتند.
در نمایش «افسانه ببر»، یک سرباز چینی با شرکت در راهپیمایی بزرگ چین از منچوری حرکت می کند؛ اما در میانه راه در درگیری با سربازان دشمن زخمی شده و از ادامه مسیر بازمانده و از دوستان خود جدا می شود. درگیر سیلاب عظیمی شده و به سختی می تواند جان خود را نجات دهد. به امید نجات به غاری پناه می برد اما آنجا با ببری رو به رو می شود و ... .
این نمایش با طراحی و کارگردانی هادی عامل و بازی هدایت هاشمی هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه در مجموعه تئاتر باران روی صحنه می رود.

** برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بین المللی تئاتر در ایتالیا
مجموعه کمپانی تئاتر باران و کمپانی تئاتر ایتالیایی «تئاترو پوتلاچ» - Teatro Potlach - با مشارکت یکدیگر نخستین دوره آموزشی بین المللی تئاتر را در از ٢١ ژوئن تا ٤ جولای در شهر فارا سابینا (در نزدیکی شهر روم ایتالیا) برگزار می کنند.
به گزارش روابط عمومی تئاتر باران، گروهی که از ایران امشب(دوشنبه) به این سفر آموزشی خواهند رفت شامل تعدادی از فارغ التحصیلان، بازیگران و کارگردانان تئاتر ایران هستند.
این جشنواره هر سال در همین تاریخ توسط کمپانی «تئاترو پوتلاچ» به مدیریت کارگردان هنری و مدیر این کمپانی «جوزپه دی بودو» با همراهی یکی از بزرگترین کارگردانان تئاتر معاصر اروپا «یوجینیو باربا» برگزار می شود.

** نمایش «هفت هشتم» میزبان اصحاب رسانه شد
نمایش «هفت هشتم» به کارگردانی حمید اصغری تتماج و علی برجی روز یکشنبه 30 خرداد ماه در خانه نمایش اداره تئاتر میزبان عکاسان و خبرنگاران بود.
به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش، این نمایش به نویسندگی سیروس همتی که اجرای خود را از 24 خرداد ماه آغاز کرده داستان کدخدا و گروهی از مردم طماع روستایی است که با وسوسه گرفتن پاداش از مأمون می‌خواهند جایگاه و منزلت امام رضا(ع) را با نقشه های شیطنت آمیز خود پیش چشم مردم خدشه دار کنند ... .
«هفت هشتم» در دومین جشنواره تئاتر خمسه حضور داشته و موفق به کسب جوایز کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، طراحی صحنه، و همچنین کاندیدای بهترین موسیقی و بازیگری زن شد.
این نمایش تا 24 تیر ماه هر روز (به غیر از شنبه ها) ساعت 19 در خانه نمایش روی صحنه خواهد بود.

** مسابقه عکاسی نمایش «آسید کاظم»
تماشاخانه همای سعادت مسابقه‌‌ عکاسی نمایش «آسید کاظم» را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی نمایش، «آسید کاظم» نوشته زنده یاد محمود استادمحمد به کارگردانی سعید دولتی است که برای انعکاس ویژگی های زیباشناسانه و محتوایی نمایش، مسابقه عکاسی آن برگزار می شود.
زمان اجرای عکاسان، چهارشنبه دوم تیر ماه ساعت 19 و 30 دقیقه تماشاخانه همای سعادت خواهد بود.
زمان فرستادن عکس‌ها از سوم تیر و زمان داوری نیمه‌ دوم همین ماه است. شرکت‌کنندگان می‌توانند در مهلت مقرر عکس‌های خود را به آدرس [email protected] بفرستند.

** «خواهران پاپن» به صحنه می‌روند
نمایش «خواهران پاپن» به کارگردانی و نویسندگی مریم مالمیر از 10 تیر ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود.
به گزارش روابط عمومی گروه، این اثر اقتباسی از نمایشنامه «کلفت‌ها» نوشته ژان ژنه است.
«خواهران پاپن» بر اساس داستانی واقعی است که در آن دو خواهر، خانمِ خانه‌ای را که در آن کار می‌کنند با وسایل آشپزخانه به قتل می‌رسانند.
این نمایش به مدت 45 دقیقه تا 30 تیر ماه ساعت 21 روی صحنه است.
فراهنگ ** 9362 ** 1071

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 35 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:49

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جمشید محبت خانی با اعلام این خبر افزود: پس از کسب اخباری مبنی بر حمل کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان به سمت استان های مرکزی کشور، ماموران، طرح مبارزه با قاچاق کالا را به مرحله اجرا گذاشتند.
وی اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان پس از هماهنگی با مقام قضائی در محور'لردگان، بروجن' یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه سواری پژو پارس حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.
سرهنگ محبت خانی گفت: در عملیات دیگری ماموران انتظامی شهرستان فارسان دو دستگاه پراید حامل کالای قاچاق را در سطح شهر متوقف کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودروها یکهزار و 660 عدد انواع ظروف چینی ، 890 ثوپ انواع البسه و 169 دستگاه جی پی اس و 28 کارتن متعلقات آن به ارزش یک میلیارد ریال کشف و چهار نفر نیز دستگیر شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان، با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از عموم مردم خواست: هرگونه اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا را برای اقدام سریع و ضربتی پلیس، به تلفن یا پیامک 110، مرکز فوریت های پلیسی، گزارش کنند.
***
کشف بیش از یک و نیم کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کیار
فرمانده انتظامی شهرستان کیار از دستگیری چهار سوداگر مرگ و کشف یک کیلو و نیم تریاک و 120 گرم هروئین در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ دوم علی رازانی افزود: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد افیونی در دستورکار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرارگرفت.
به گفته وی، ماموران در عملیات ایست و بازرسی یک دستگاه خودرو پراید را در محور شلمزار - ناغان متوقف و در بازرسی از آن یک کیلو و نیم تریاک کشف و راننده و سرنشین خودرو را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پس از کسب مجوز قضائی طی عملیات دیگری در یکی از روستاهای تابعه در بازرسی از منزل یک توزیع کننده مواد مخدر120 گرم هروئین در بسته های آماده توزیع کشف و دو سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.
سرهنگ دوم رازانی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص معضلات و پیامدهای مواد مخدر، خاطر نشان کرد: برخورد با خرده فروشان به صورت جدی در دستور کار پلیس است لذا شهروندان می توانند هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر نگهداری، خرید و فروش مواد مخدر را به پلیس 110 اطلاع دهند.
***
کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان کیار
فرمانده انتظامی شهرستان کیار از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف دو تن چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ دوم علی رازانی در این باره اظهار کرد:ماموران این فرماندهی در راستای مقابله با افراد سودجو طرح برخورد با قاچاقچیان منابع طبیعی را به مرحله اجرا گذاشتند.
فرمانده انتظامی شهرستان کیار افزود:در این ارتباط ماموران کلانتری ناغان پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیات ایست و بازرسی در محور ناغان- ایذه یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب را متوقف کردند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو دو تن چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط به ارزش175میلیون ریال کشف و راننده نیسان نیز دستگیر شد.
سرهنگ دوم رازانی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد: نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی قاطعانه با اینگونه جرائم برخورد کرده و پس از تشکیل پرونده مراتب را به مقامات قضائی منعکس می کند.
***
توقیف 140دستگاه وسیله نقلیه متخلف در بروجن
فرمانده انتظامی شهرستان بروجن از اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف 140 دستگاه وسیله نقلیه متخلف خبر داد.
سرهنگ دوم غلامعلی شکری افزود: طرح های ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی با هدف مقابله با هنجارشکنان جامعه و برخورد با متخلفین، از اول ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا در آمد.
وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح ها تعداد 110 دستگاه موتورسیکلت را به علت تخلف راکبان آنها ازجمله نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، فاقد مدارک و پلاک و 30 دستگاه خودرو متخلف توقیف روانه پارکینگ شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بروجن، هدف پلیس از اجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و تصریح کرد: در این مسیر ماموران انتظامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهند کرد.
***
کشف 400 میلیون ریال آرد قاچاق در'بروجن'
فرمانده انتظامی شهرستان بروجن از کشف چهار تن آرد قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال، خبر داد.
سرهنگ دوم غلامعلی شکری افزود: ماموران پاسگاه انتظامی دوراهان حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این خودرو تعداد 100 کیسه آرد 40 کیلویی قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بروجن گفت:در این راستا خودرو توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
***
کشف بیش از 21 کیلو تریاک در 'بروجن'
فرمانده انتظامی شهرستان بروجن از کشف 21 کیلو و 700 گرم تریاک در محور' لردگان - بروجن'، خبر داد.
سرهنگ دوم غلامعلی شکری افزود: در پی وصول خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان از محور 'لردگان- بروجن' به سمت استان های همجوار موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران این فرماندهی طی عملیات ایست و بازرسی در این محور یک دستگاه سواری پراید را توقیف کردند.
به گفته وی، در بازرسی از این خودرو 21 کیلو و 700 گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف و راننده و دو نفر سرنشین نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.
سرهنگ دوم شکری، در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد خواهد کرد و اجازه جولان و فعالیت به آنها نخواهد داد.
به گزارش ایرنا،جاده های استان چهارمحال و بختیاری به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور، از سوی قاچاقچیان کالا و مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
7360/2097

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 30 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:04

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، موبدیار مهندس مهران غیبی که سال‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، بامداد یکشنبه 30 خرداد 1395 خورشیدی در شهر کرمان درگذشت.
شادروان غیبی مهرماه 1340 در زنجان چشم به جهان گشود؛ پدرش شاهپور افسر ارتش و مادرش مروارید، بهیار بود.
وی 27 سال به عنوان آموزگار دینی در شهرهای کرمان، کرج و اصفهان به کار مشغول بود و پیشینه‌ هموندی در هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی کرمان را دارا بود.
شادروان غیبی بنیانگذار موزه مردم شناسی زرتشتیان ایران در کرمان و صاحب‌امتیاز ماهنامه اسفند در این شهر بود.
وی تاکنون ده ها نوشتار با موضوع فرهنگ ایران باستان و دین زرتشتی در روزنامه‌های کرمان چاپ کرده و در دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور نیز به سخنرانی‌های گوناگونی در همین زمینه پرداخت که عرفان، اخلاق زیستی، ریشه‌های فرهنگی وقف و جایگاه زن در ایران باستان از آن جمله هستند.
موبدیار غیبی دو دوره نیز هموند هیات مدیره انجمن زرتشتیان کرمان و نیز فرنشین کمیسیون فرهنگی آن بوده است.
پیکر شادروان غیبی پس از انجام مراسم ویژه ای که زرتشتیان در این زمینه دارند امروز (دوشنبه) در اختیار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفت.
در مراسم تحویل پیکر شادروان غیبی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز حضور داشتند.
معاون آموزشی دانشکده پزشکی در این رابطه گفت: شادروان مهران غیبی از فرهیختگانی بود که وصیت کرده بود بعد از مرگ جسدش برای انجام کارهای تشریح در اختیار دانشکده پزشکی قرار گیرد.
دکتر سید نورالدین نعمت الهی افزود: مرحوم غیبی که در مقطع دکترا در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل بود به علت ابتلا به بیماری سرطان روز یکشنبه 30 خردادماه فوت کرد.
وی ضمن قدردانی از خانواده شادروان غیبی بواسطه این کار نیکو اظهار کرد: هدیه کردن پیکر به دانشکده پزشکی در واقع کمک به امر آموزش و پژوهش است.
نعمت الهی گفت: در این سال ها بسیاری از افراد بودند که وصیت کردند پس از مرگ جسدشان در اختیار دانشکده پزشکی قرار گیرد و در حال حاضر بیشتر از 10 نفر در کرمان وصیت کرده اند در زمان مرگ جسدشان به دانشکده پزشکی اهدا شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم طی پیامی از جامعه زرتشتیان قدردانی کرد.
در پیام دکتر علی اکبر حق دوست آمده است: برای پیشبرد علم و دانش در میهن عزیزمان، افراد زیادی مستقیم و غیر مستقیم در طول سال ها و هزاره های گذشته با همه ابزارهایی که داشتند چه از نظر مالی، جانی و یا حتی علمی که کسب کرده بودند جانفشانی کردند و بی دریغ به دیگران بخشیدند.
وی ادامه داد: اگر رشد و افتخاری نصیب جامعه علمی کشورمان در طول تاریخ و در حال حاضر شده نتیجه از خودگذشتگی و ایثارهای بزرگ مردانی است که بسیاریشان بی صدا مثل شمع سوختند و در صفحات کتاب تاریخ حتی نام و نشانی از آنها باقی نمانده البته قطعا در کتاب الهی این اسم و رسم ها حفظ و شأن این بزرگواران در آخرت به بهترین شکل ممکن پرداخت خواهد شد.
حق دوست گفت: در این بین جای تقدیر و تشکر دارد از جناب آقای مهران غیبی موبدیار محترمی که با اخلاص، کار و زندگی کردند و در طول عمر پر برکتشان خدمات بزرگی را به جامعه ارزشمند ایران داشتند و اکنون که چشم از جهان فروبستند با اهدای جسد خودشان به دانشکده پزشکی کمکی برای علم و علم آموزی و تربیت بهتر دانشجویان پزشکی شدند. روحشان شاد.
بنده به نوبه خودم به عنوان یک خادم کوچک جامعه پزشکی از جامعه زرتشتیان کشور و عزیزانمان در استان کرمان تشکر می کنم که این عزیزان در طول تاریخ همیشه همراه با بطن جامعه در افتخارات شریک بودند، ان شاء الله همواره سلامت، موفق و پویا باشند و روح این تازه درگذشته هم قرین رحمت الهی باشد.
به روان و فروهر پاک موبدیار مهران شاپور غیبی درود باد.
7429/3028

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 30 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:04

مراد علی اکبری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ساری بر لزوم تبدیل شدن لایحه حفاظت از خاک به قانون تاکید کرد و افزود : جلوگیری از آلودگی و تخریب خاک، حفاظت از خاک و بهره‌برداری از منابع خاک از محورهای این لایحه است.
وی لایحه حفاظت از خاک را کاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست دانست و گفت : با قانون شدن این لایحه ، استفاده صحیح و معقول از منابع خاک کشور عملیاتی می شود.
لایحه حفاظت از خاک دوم اردیبهشت ماه سال 94 در مجلس نهم اعلام وصول شده بود .
اکبری گفت : خاک منبع با‌ارزشی است و اگر آلوده شود ، هزینه رفع آن بالاست و نیاز به مدت زمان بسیاری برای بازگشت دوباره وجود دارد.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی آماده اجرای این قانون پس از ابلاغ به دولت است ، افزود : توجه به وضعیت خاک کشاورزی کشور ضروری است.
اکبری بر لزوم عملیات کشاورزی حفاظتی با هدف کاهش شور شدن و مواد آلی خاک کشاورزی تاکید کرد و گفت : ایران از جمله کشورهایی است که فرسایش خاک آن به حدود 17تن در هکتار رسیده است.
وی متوسط فرسایش خاک کشورهای جهان را هشت تن درهکتار اعلام کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماده آلی خاک کشاورزی ایران زیر نیم درصد است، گفت: هر گونه برنامه ریزی در حوزه آب بدون توجه به خاک ، حرکت در بی راهه است.
وی کشاورزی حفاظتی را از راههای بالا بردن مواد آلی خاک دانست و افزود : به آتش کشیدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی مواد آلی خاک را از بین می برد.
او ادامه داد : با بالا رفتن مواد آلی خاک ، ظرفیت نگهداری آب در کشاورزی نیز بالا می رود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با هدف بازدید از طرح های یکپارچه سازی اراضی شالیزاری به استان مازندران سفر کرد.
اکبری از طرح تسطیح اراضی شالییزاری در روستای ملاکلا سیمرغ و هولار ساری دیدن کرد.
6990/1654

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 28 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:04

به گزارش ایرنا علی خدادادی دوشنبه در حاشیه عیادت از بیماران بیمارستان شفای اهواز اظهار کرد: از آنجایی که این بیماران برای پرداخت هزینه های بالای درمانی خود با مشکل مواجه هستند این جمعیت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیماران نیازمند را شناسایی و در حد امکان حمایت های لازم را به عمل می آورند تا بخشی از دردهای آنها را تسکین دهند.
وی افزود: طرح تحول در نظام سلامت در بخش درمان که از سال 1393 در کشور آغاز شد در کاهش پرداختی از جیب مردم نقش مهمی ایفا کرد و در این راستا بیماران نیازمند با پرداختی کمتر تحت درمان قرار می گیرند.
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز نیز در حاشیه این برنامه، تسکین آلام بشری و کمک به سلامت انسانها را از اهداف اصلی جمعیت دانست و گفت: 30 نفر از داوطلبان جمعیت از بخش اطفال بیمارستان تخصصی شفا شامل کودکان سرطانی و بیماران مبتلا به نارسایی های خونی عیادت کردند.
سید فتح اله هاشم نژاد با اشاره به برکات معنوی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای اطعام ایتام و دستگیری از نیازمندان در کنار سایر فضیلت‌های این ماه مبارک است.
به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به همراه جمعی از داوطلبان هلال احمر اهواز ضمن حضور در بیمارستان شفا با اهدای هدایایی از کودکان بستری عیادت کرد.
3004/6065

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 31 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:39

به نوشته پایگاه خبری عراقی المسله، این منبع افزود که این خانواده ها در اردوگاه های تعیین شده تا زمان پایان عملیات آزادسازی شهر فلوجه اسکان داده شده و کمک های بشر دوستانه بین آنها پخش شده است.
نمایندگی این وزارتخانه در استان الانبار نیز اعلام کرد که طبق آخرین آمار 12هزار و 219 خانواده از شهرهای فلوجه و صقلاویه و بخش ها و مناطق وابسته به آن به دلیل عملیات ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش از این مناطق و منازل خود آواره شده اند.
براساس این گزارش، این خانواده ها در اردوگاه های عامریه، خالدیه و سیاحیه و اردوگاه های دیگر اسکان داده شده اند.
همچنین طبق این گزارش، شش هزار 703 خانواده در اردوگاه عامریه و دو هزار842 خانواده در اردوگاه های شهر السیاحیه و هزار و 900 خانواده در اردوگاهای خالدیه و 764 خانواد در اردوگاه های بزیبر اسکان داده شده اند و کمک های غذایی و دارویی و وسایل مورد نیز دیگر به هنگام ورود آنها به این اردوگاه ها ارائه می شود.
نیروهای عراقی جمعه گذشته موفق شدند به خیابان اصلی فلوجه در غرب رمادی و مرکز اداری این شهر وارد شده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان فرمانداری این شهر به اهتزاز درآورند.
عملیات آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش از 23 می (سوم خرداد ماه) آغاز شده است.
با توجه به اهمیت شهر فلوجه برای گروه تروریستی داعش و حامیان منطقه ای آن به نظر می رسد، کار داعش عملا در عراق پایان یافته است و عملیات پیش رو در استان نینوا و مرکز آن موصل چندان دشوار نباشد؛ عملیاتی که نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور وعده قریب الوقوع بودن آن را داده است.
خاورم**9366**1275

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 66 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:39

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد، اکبر ترکان افزود: با توجه به زیرساخت‌های انجام شده در چابهار، امید است صنایع بزرگ نظیر فولاد، آلومینیوم و خودروسازی ایجاد تا علاوه بر رشد اقتصادی منطقه از مزیت اقتصاد دریا برای صنایع صادراتی استفاده شود.
وی یادآور شد: باتوجه به برنامه دولت برای توسعه منطقه آزاد چابهار و جذب سرمایه‌‌های داخلی و خارجی، ایجاد قطب سوم خودروسازی در این منطقه همچنان در دستور کار قرار دارد و منتفی نشده است.
مشاور رییس جمهوری با تاکید بر این که چابهار به قطب صنایع بزرگ کشور تبدیل می شود، افزود: صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع بزرگ باید در منطقه آزاد چابهار دارای سهم باشد.
ترکان با اشاره به این که دو منطقه آزاد جاسک و بوشهر نیز ظرفیت جدیدی به سواحل جنوب اضافه می‌کنند، افزود: تصمیم هایی برای توسعه سواحل جنوب اتخاذ شده که راهبردی است و توجیه مناطق آزاد متکی به این تصمیمات است.
وی با بیان این که در هر حوزه‌ای که اقتصاد پررونق باشد، جمعیت گرد آن جمع می‌شود، گفت: ۷۰ درصد جمعیت جهان در سواحل زندگی می‌کنند، در حالیکه این رقم در ایران بسیار اندک است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه هیچ یک از شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر در سواحل جنوب قرار ندارند، گفت: این در حالی است که اقتصاد نفت ایران در جنوب قرار دارد و ما باید حداکثر استفاده را از ظرفیت اقتصاد دریا ببریم.
اقتصام **1070**1561

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 30 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:39

به گزارش ایرنا، سلامت شاه کلید زندگی است؛ تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وجود مشکلاتی از قبیل سوء مدیریت و کاستی ها در حوزه دارو و درمان، نظام سلامت کشور را با مشکلاتی مواجه کرده بود که سبب بروز نارضایتی مردم و بخش های مختلف نظام سلامت شده بود.
طرح تحول نظام سلامت که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم تدوین شد، به دنبال 'محافظت مالی' مردم در قبال هزینه های سلامت، ارتقای کیفیت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی است و از ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در بیمارستان های دولتی سراسر کشور به اجرا درآمد.
با اجرای بیمه همگانی سلامت (صدور رایگان دفترچه بیمه) بسیاری از شهروندان روستایی که پیش از این توان مراجعه به مراکز درمانی برای مداوای خود را نداشته و با کابوس درد دست و پنجه نرم می کردند، این طرح را مرهمی بر درد خود دانسته و با طیب خاطر به بیمارستان ها مراجعه می کنند.
عباس ساکن یکی از روستاهای تبریز که 30 سال دارد، تا قبل از اجرای این طرح به دلیل مشکلات مالی و بالا بودن سهم بیمه خود اشتغالی، توان مالی برای بیمه کردن خود نداشت، اما با همگانی شدن بیمه سلامت توانست خود را بیمه کند، به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال بریده شدن قسمتی از دستم در حین کار از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شدم.
وی ادامه داد: در طول مسیر بجای اینکه فکر و ذهنم به درد شدید و خونریزی باشد، بارها و بارها هزینه های درمان را در ذهنم مرور کردم که اگر مورد جراحی قرار گیرم و بستری شوم، چگونه هزینه های بیمارستان را پرداخت خواهم کرد.
عباس با بیان اینکه تا آن روز از اجرای طرح تحول و بیمه سلامت اطلاعی نداشتم، اظهار کرد: با پذیرش من در بیمارستان بلافاصله کارهای بیمه من انجام شد و من با خیال راحت در بیمارستان بستری و مداوا شدم.
زهرا خانم نیز که صاحب دو فرزند است، می گوید: پسرم 10 سال و دخترم نیز چهارسال داد که در زمان بیماری به دلیل نبود بیمه سعی می کردم آنها را کمتر به پزشک ببرم به همین دلیل اغلب در بستر بیماری بودند.
وی ادامه داد: اجرای بیمه سلامت موجب شد من و فرزندانم نیز صاحب دفترچه سلامت شویم و من با دغدغه کمتر برای معالجه فرزندانم به پزشک مراجعه کنم.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تعداد بیمه شدگان استان را دو میلیون و 250 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شدگان روستایی هستند.
وحید مجیدی از صدور 595 هزار جلد دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان برای شهرهای بالای 20 هزار در استان از زمان اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و افزود: 70 درصد این افراد حاشیه نشیان و اقشار آسیب پذیر هستند.
وی با اعلام اینکه با اجرای این طرح روستائیان در صورت بستری شدن در بیمارستان های دولتی فقط سه درصد هزینه ها و شهرنشینان شش درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از شش هزار و 400 میلیارد ریال به موسسات درمانی و داروخانه های استان از این بابت پرداخت شده است.
مجیدی افزود: این درحالی است که قبل از اجرای این طرح در سال 92 میزان پرداختی به موسسات دو هزار و 300 میلیارد ریال بود.
وی الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت و کاهش مراجعه مردم به ادارات و افزایش رضایت مندی آنان را از جمله اولویت های این سازمان اعلام و اظهار کرد: افزایش دفاتر خدمات پیشخوان در تمام شهرها و بخش های استان و تایید اینترنتی دارو از جمله اقداماتی هست که منجر به کاهش 40 درصدی مراجعان شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان از طراحی نرم افزار ارئه خدمات و سعی بر زیر 10 درصد رساندن مراجعان به ادارات خبر داد و یاداور شد: این نرم افزار قابلیت های مهمی همچون رویت صورت حساب و اطلاعیه های مرتبط با پزشکان، موسسات درمانی، استعلام درمان و تاریخ انقضای دفاتر بیمه شدگان را دارد.
مجیدی با اشاره به تحت پوشش بودن پنج بیماری خاص از جمله 'ام اس، دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی و تالاسمی' گفت: دو هزار و 251 بیمار خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که در سال جاری حدود 100 میلیارد ریال برای درمان آنها هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه هیچ مرکز بهداشت بدون پزشک وجود ندارد، افزود: حدود 399 پزشک و 200 ماما با بیمه سلامت همکاری می کنند.
یکی از مهم‌ترین آثار مطلوب طرح نظام تحول سلامت به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن11 میلیون نفر از مردم بی‌بضاعت کشور و نیز بهسازی و بازسازی یک میلیون و 500 هزار مترمربع از مراکز درمانی سراسر کشور است.
در نهایت می توان گفت که بیمه سلامت همگانی، نمود عملی فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رفع نگرانی مردم به هنگام بیمار شدن از هزینه های بالای درمان است و امروز دولت تدبیر و امید به خود می بالد که همه اعم از موافق و مخالف به موفق بودن این طرح بزرگ ملی اذعان دارند.
گزارش از: نعمت مرادپور
6120/6132/518

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 31 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:36

دکتر حسین هراتی پور روز دوشنبه با ارائه گزارشی به ایرنا، اهداف تشکیل این کمیته را ،رفاه دانشجویان ، احترام به حقوق بیماران و ایجاد بستر لازم برای مطالعه درزمینه های مختلف پزشکی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه 9 نفر در این کمیته عضو هستند اظهار کرد: با تشکیل این کمیته، دانشجویان از بعضی پیچ و خم های اداری نجات پیدا می‌کنند و می‌توانند برای پایان‌نامه خود به‌راحتی با مراجعه به کمیته اخلاق دانشگاه مجوز لازم را بگیرند و همچنین حق‌وحقوق بیماران نیز ضایع نمی‌شود.
هراتی پور گفت: همچنین پایان‌نامه دانشجویان در این کمیته بررسی شده و پس از تأیید آن،در مرحله اجرا قرار می گیرد.
بررسی طرح های تحقیقاتی علوم پزشکی از حیث ملاحظات شرعی، حقوقی و اخلاقی از قبیل رضایت آگاهانه آزمودنی، رعایت حقوق و آزادی آزمودنی، حفظ آزمودنی از خطرات احتمالی تحقیق، رعایت رازداری، مراعات حقوق همکاران، استفاده صحیح از اطلاعات، حفظ ارزشهای اسلامی در انتخاب موضوع و روند انجام تحقیق ازجمله سرفصل‌هایی است که توسط کمیته اخلاق پزشکی در پژوهش‌های زیست پزشکی لحاظ می‌شود.
به‌منظور دستیابی به اهداف و ارزش های والای اخلاقی و حفظ شان و کرامت انسانی در انجام پژوهش های پزشکی، پس از انجام مطالعات متعدد و بهره‌گیری از بیانیه‌ها و دستورالعمل‌های بین‌المللی و تطبیق آن با شرع مقدس اسلام،‌ آیین‌نامه کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی در سال 1378 تهیه و به‌تمامی دانشگاههای علوم پزشکی ارسال شد.
دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یک بیمارستان آموزشی بنام خاتم الانبیا (ص) برای آموزش دانشجویان خود فراهم کرده است.
این بیمارستان 96 تخت فعال با هفت بخش تخصصی بستری و 13 بخش تخصصی پاراکلینیکی دارد.
6167

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 30 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:35

سرهنگ غلامرضا شرفی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترویج آموزه های قرآنی و آشنایی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با قرآن از دیگر اهداف اجرای این طرح در اماکن عمومی است.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه هوای این شهرستان رو به گرمی می رود و مردم برای استفاده از فضای باز و صرف افطاری به پارک ها می روند، ناحیه مقاومت بسیج کازرون مبادرت به اجرای این طرح کرده که خوشبختانه مورد استقبال خوب حافظان و قاریان جوان قرآن و قشرهای مختلف مردم قرار گرفته است.
شرفی اظهار کرد: در حاشیه این طرح مشاوره رایگان، بازی های کودکانه قرآنی و مسابقات قرآنی برای کودکان برگزار می شود.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
7273/ 6118

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 27 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:35

این زن جوان که در بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر زنجان بستری بود گفت: شب هنگام به همراه خانواده برای گردش و پیاده روی به پارک رفته و داخل چمن ها نشستم که در یک آن از ناحیه دست سوزش دردناکی را احساس کردم.
وی که بسیار ترسیده بود و از شدت درد محل نیش بر خود می پیچید و از سردرد نیز شکایت داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عقرب سیاه به محض اینکه نیش زهرآگین خود را در بدنم فرو کرد به سرعت به درون سوراخی که در آن نزدیکی قرار داشت خزید و برای اینکه فرد دیگری طعمه اش نشود همراهان و اطرافیان او را یافته و امانش را بریدند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: این حادثه حوالی ساعت 23 یکشنبه شب در یکی از پارک های شهر زنجان واقع در انتهای خیابان درمانگاه، اتفاق افتاد.
جواد مرادی افزود: زن مصدوم که 33 ساله بوده پس از اقدامات اولیه درمانی از سوی تکنسین های پایگاه روزبه به منظور ادامه درمان و مداوا بی درنگ به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل می شود.
طی دو ماه اخیر چندین مورد عقرب گزیدگی در استان زنجان اتفاق افتاده است و این می طلبد که افراد هنگام حضور در طبیعت و همچنین پارک ها مواظب خود و کودکان باشند.
زهر اغلب عقرب های سمی باعث نابودی گلبول های قرمز خون شده و درمحل گزش نیز تغییر رنگ موضعی و تورم دردناک ایجاد می کند و فرد حادثه دیده در صورت نبود این علایم نیز باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرد تا با تزریق سرم ضد زهر عقرب درمان شود.
هنگامی که زهر عقرب به بدن وارد می شود، احساس بی قراری، تشنج، راه رفتن نامتعادل، تکلم منقطع، آبریزش از دهان، حساسیت شدید پوست نسبت به لمس، انقباض ماهیچه ای، درد شکم و کاهش کارکرد سیستم تنفسی در فرد حادثه دیده ایجاد می شود.
عقرب ها شب ها برای شکار حشرات از مخفیگاه خود بیرون می آیند و مقدار سمی که برای بار نخست وارد بدن طعمه می کنند بیش از 50% و حدود 25 تا 30 درصد نیز بارهای دوم و سوم است بنابراین اگر در فرد آسیب دیده چند محل نیش عقرب مشاهده شود به این معنی است که سم وارد شده به بدن مصدوم زیاد بوده و علائم و عوارض آن نیز شدیدتر خواهد بود.
597/6085

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 27 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:37

اردشیر شهرکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انبه به عنوان میوه گرمسیری در سطح حدود هزار و 400 هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می شود که 880 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: باغداران سیستان و بلوچستان از اواخر اردیبهشت به مدت یک ماه به برداشت این محصول مشغول بودند به طوری که در سالجاری 11 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی با بیان اینکه انبه عمدتا در شهرستان های سرباز، نیکشهر و چابهار کشت می شود گفت: وجود نهالستان های تولید انبه در سیستان و بلوچستان سبب شده ضمن تامین نهال مورد نیاز خود، نهال استان های همجوار نیز در استان تولید شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 80 هزار هکتار باغ میوه با تولید سالانه 527 هزار تن در استان وجود دارد که افزون بر هشت هزار هکتار آن با تولید 158 هزار تن به کشت میوه های گرمسیری اختصاص دارد.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316 /8005 /6081

انتهای پیام /*

رصدنا...
ما را در سایت رصدنا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان rasadna بازدید : 32 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:37